.

אני נופר ירושלמי- ספדה, יועצת חינוכית ומנחה חברתית. 
מזה 15 שנים בחינוך, במסגרות ובתפקידים שונים ומזה 5 שנים עוסקת ולומדת את תחום החברתי (כישורים חברתיים) בעלת קלניקה פרטית, כותבת ומפתחת תכנים ותכניות למידה חברתיות.
לפני כשנה וחצי יצאה לאור הערכה הראשונה שלי "כישורים לקשר חברתי" שמלמדת, מדייקת ומפרטת את המושג "כישורים חברתיים".
את כל הידע והניסיון שצברתי ואני צוברת בתחום אני מעוניינת להנגיש לכם: צוותי החינוך וההורים שמתמודדים יום יום עם סיטואציות חברתיות של ילדכם. 

כאן לשימושכם יפורסם ידעון חברתי אחת לחודש שירכז חידושים, תכנים, מאמרים, משחקים ודרכי למידה חברתיים לשימושכם, ידיעונים קודמים מפורסמים באתר ה"מרכז החברתי").

 

כולי תקווה כי ידעון זה ישמש, יפרה ויעשיר את ידיעתכם בתחום החברתי

שלכם בחברות,

נופר ירושלמי ספדה, המרכז החברתי

ידיעון זה יעסוק בהגענו למחצית שנת הלימודים ...
וההתבוננות אישית שלנו, אנשי החינוך על אקלים הכיתה שלנו

"השאיפה למצוינות היא מידת הרצון, הגשמת המצוינות היא מידת ההשקעה, השמיים הם הגבול והדרך, דרך ארץ"

(ברק בן אליעזר, מפקד תלפיות בדימוס)

המחצית הזאת תהיה שונה...

במערכת החינוך יש לנו אפשרות להתחיל את שנת הלימודית- פעמיים! בתחילת השנה ובמחציתה.
החשיבה שלנו, אנשי חינוך, ושל התלמידים היא שדף חדש נפתח. לרוב אנו מבקשים מהתלמידים לחשוב/להשקיע/ ללמוד שונה במחצית הבאה אבל מה אנחנו מבקשים מעצמנו?

הרהורים של מורה למחצית הבאה:

  • בהתבוננות בנקד' הזמן הזו כיצד הכיתה שלי מבחינה לימודית וחברתית- רגשית?
  • כיצד היחסים שלי עם התלמידים? וכיצד מערכת היחסים שלי עם ההורים?
  • האם אני "רואה" ומכיר באמת את כל תלמידיי?
  • מי מתלמידי הכיתה זקוק לי יותר ובמחצית הבאה אקדיש לו זמן רב יותר?
  • מה אעשה שונה במחצית הנוכחית ומה הצליח לי ואשמר?
    ובאופן כללי... האם טוב לי בכיתה שלי??

כישורים חברתיים לפי השקפתי ניתנים ללמידה (כבר כתבתי על כך בעבר), אבל מעבר להיותם נושאים נלמדים התורמים להתפתחות והרווחה האישית יש בהם גם תכונות ומסרים ערכיים המשפיעים על הסביבה כולה ומכאן, שהם גם קהילתיים.

ד"ר מיה בייניש וייסמן הרצתה בכנס היוזמה האחרון בנושא: חינוך לערכים: הזדמנויות ואתגרים והעלתה את סוגיית לימוד ערכים במערכות החינוך למול האתגרים הניצבים בפנינו (הישגיות, חומריות וכו').
 

הרצאתה חיברה אותי ללמידת הנושא החברתי בתוך בתי הספר ולדעתי היא שווה צפייה...

לצפייה בהרצאה המלאה 

לקריאה נוספת...

בשנים האחרונות תופסות מסגרות הצהריים (צהרונים) חלק מהותי במסגרת החינוכית של הילד. 

                               כמנחת רבת שנים במסגרות הצהריים מצורף מאמר שכתבתי
בנושא: 

מסגרות הצהריים בהיבט החברתי

מתאורייה לעשייה
לקרוא, להבין, ללמוד ולחקור זה טוב ונכון אך,
מה עושים כדי לקדם את אקלים הכיתה?

מעלים לדיון את נושא "אקלים הכיתה" לדיון עם התלמידים

ערכת פעילות של שאלות ושיח שיקדמו התבוננות וחשיבה על האווירה בכיתה, החוזקות והחולשות הקבוצתיים.

רוצה לדעת עוד...

"אקלים- לי" ערכה ייחודית שפותחה מתוך הצורך האישי שלי לשוחח עם התלמידים ולשמוע את דעתם על האווירה בכיתה 

"כישורים חברתיים" מושג מכובס ורחב.
מה מרכיב אותו? אוסף מיומנויות חברתיות שהן התנהגויות חברתיות נדרשות ומקובלות

אחת מהמיומנויות המשמעותיות (והמורכבות) ביותר לאקלים חברתי היא- שיתוף פעולה.

ולכן הצבתי אותה כמטרה בתכנית חברתית ולה נכתבו 9 מפגשים עפ"י מודל עבודה קבוצתי- חברתי- כיתתי שמעודדים ומייצרים שת"פ 

אוגדן פעילויות שיתוף פעולה 

.

לומדים מה הם המיומנויות החברתיות
הנדרשות להתנהגות חברתית מטיבה

"כישורים לקשר חברתי" ערכה 1 - 3 שימושים: למידה, משחק , הערכה וכתיבת תכנית עבודה.
ב.. 3 שפות: עברית, ערבית ואנגלית 


כישורים לקשר חברתי מיועדת לשימוש בטיפולים פרטניים וקבוצתיים ע"י מטפלים, אנשי חינוך, מורים, יועצים חינוכיים, פסיכולוגים וגם הורים. 

עד כאן ידיעון פברואר 2020 החברתי 
שהוקדש למחצית החדשה שבאה עלינו לטובה
שלכם בחברות,
נופר ירושלמי- ספדה
 המרכז החברתי 

 מזמינה אתכם.. אם יש לכם מאמר, תכנית, רעיון חברתי
ותרצו שאתן לו כאן את הבמה מוזמנים לשלוח אליי 
למייל: Nofar@m-hevrati.co.il 

רוצים להמשיך ולעקוב אחרינו?
לקבל פעילויות, רעיונות וידע בתחום החברתי מוזמנים למלא פרטים  

שם
דואר אלקטרוני
טלפון סלולארי
תפקיד: גננת/ מורה/יועצת/אחר

נבנה באמצעות מערכת דפי הנחיתה של רב מסר

.